Varallisuus |
Oletuksena on, että hahmo omistaa ainakin yhden tavallisen vaatekerran. Valitse hahmolle jokin seuraavista vaatetuksista: esiintymisvaatteet, käsityöläisen vaatteet, matkavaatteet, munkin vaatteet, oppineen vaatteet, seikkailijan vaatteet tai talonpoikaisvaatteet.
Kolikot
Yleisin kolikko on kultaraha (kr). Kultaraha on 10 hopearahan (hr) arvoinen. Hopearaha on puolestaan 10 pronssirahan (pr) arvoinen.
Tavallinen kolikko painaa noin kolmannesunssin (jolloin 50 kolikkoa painaa yhden naulan).
Taulukko: Kolikot | ||||
---|---|---|---|---|
Vaihtoarvo | ||||
PR | HR | KR | PLR | |
Pronssiraha (pr) = | 1 | 1/10 | 1/100 | 1/1 000 |
Hopearaha (hr) = | 10 | 1 | 1/10 | 1/100 |
Kultaraha (kr) = | 100 | 10 | 1 | 1/10 |
Platinaraha (plr) = | 1 000 | 100 | 10 | 1 |
Muu varallisuus
Kauppiaat käyvät tavaroillaan usein vaihtokauppaa, jossa ei liiku lainkaan rahaa. Alla on kuitenkin vertailukohtana joidenkin vaihtokauppatavaroiden kolikkohintoja.
Saaliin myynti
Nyrkkisääntö on, että hahmo saa saaliinsa myydyksi puolella sen ilmoitetusta listahinnasta.
Vaihtokauppatavarat ovat poikkeus tästä säännöstä. Vaihtokauppatavaralla tarkoitetaan tässä yhteydessä sellaista arvokasta hyödykettä, jolla voidaan käydä helposti vaihtokauppaa niin kuin se olisi rahaa.
The text on this page is Open Game Content, and is licensed for public use under the terms of the Open Game License v1.0a.